Sziasztok!
A mai bejegyzésben újra egy Muscle Mania szereplőt fogunk megnézni, de ezúttal a legújabb, 2018-as szériából.
’70 DODGE HEMI CHALLENGER
Mielőtt rátérnénk, hogy pontosan milyenre is sikerült ez a kisautó, elevenítsük fel az eredetijének a történelmét a wikipédia segítségével. . .
„A Dodge Challengera Chrysler Corporation részének számító Dodge legendás sportautója volt az 1970-es években. Egyik az utolsóként utcára kerülő póniautók (Amerikában így nevezték a hosszú orral és ehhez képest kicsi hátsó résszel rendelkező sportkocsikat, mint például a Ford Mustang, Chevrolet Camaro, vagy a donor Plymouth Barracuda) közül, de a piacra kerülésének időpontja tökéletes volt. A motorválaszték széles skálát ölelt fel, a könnyen kezelhető hathengerestől egészen az erőteljes 426-os HEMI-ig.
/A HEMI félgömb alakú égéstérrel rendelkező motorok gyűjtőneve, ez a név az angol hemispheric – hemiszférikus szó rövidítéséből ered. A hemiszférikus erőforrások különlegessége, hogy a bennük lévő hengerenkénti két szelep egymással szemben, a gyújtógyertya pedig a félgömb tetején helyezkedik el. A félgömb miatt nem lehetséges kettőnél több szelep alkalmazása, hiszen ebben az esetben mind a négy szelep eltérő irányban helyezkedne el, mely miatt gyártásuk rendkívül drága lenne. Ezért a modern motoroktól eltérően az új gyártású HEMI erőforrásokban ma is csak két szelepet használnak. A motor működése teljesen megegyezik egy normál égésterű kétszelepes Otto-motor működésével./
Sajnos túl későn debütált a Dodge új póniautója a Challenger. A bemutatkozás éve 1970 volt, nem sokkal a már sokat emlegetett olajválság előtt. 1973-ig gyártották csupán ezt a szép autót.A Challenger a Plymouth Barracuda alapjaira épült, igaz annál 5 cm-rel nagyobb volt a tengelytávja. A karosszéria hasonlósága rögtön feltűnik a két autó között, mindkettő úgynevezett "E-body"-val rendelkezett.
Több motor közül is választhatott a korabeli vásárló, szám szerint nyolcból. A 340 cui-es (5570 cm3) erőforrástól, mely 275 lóerős volt, egészen a 426 cui-es (7000 cm3) Hemi-ig, ez már 425 paci erejét tartalmazta.
A gyárban kifejlesztettek egy T/A jelzésű modellt is, mely a Trans Am versenyeken szerepelt. Ezeknek a gépeknek fekete színű, üvegszálas műanyagból volt a motorháztetejük. Három kéttorkú karburátoruk volt, ezért a "six pack" becenévvel is ellátták ezeket a gépeket. 440 cui-es (7200 cm3) six pack és 340 cui-es six pack is létezett, bár ezek lóerejét nem a valóságnak megfelelően tüntették fel. A 340-esre például 290 lóerőt adtak meg, de valójában 350 LE körül mozgott. Ez azért lehetett, mert akkoriban nem köbcenti után, hanem lóerő után fizették a biztosítást. A gyárak nem akarták ugyanis, hogy visszaessen az eladás, így szándékosan adtak meg kevesebb lóerőt.
Extraként lehetett "Shaker"-t is kérni, ez azt jelentette, hogy a légbeszívó kilógott a motorháztetőn keresztül a szabadba, a motor több levegőhöz juthatott, illetve láthatta a tulaj a motor mozgását is.
A színválasztékot tekintve, többek között ebből lehetett válogatni: Hemi narancs, Plum Crazy (Szilvaőrület), Green Go.
A Challengert a Plymouth Barracuda padlólemezére építették, de a tengelytáv két inch-el megnőtt, nagyobb belső teret kölcsönözve ezáltal az autónak. Az autót keménytetős és nyitható tetejű változatban is árulták. Az erősített verzió volt az R/T (Road/Track), amelyhez még kiegészítő csomagot is lehetett rendelni, SE (Special Edition) néven. Ez bőrüléseket, és bakelit tetőt jelentett, egy kisebb, "formális" hátsó ablakkal, amelynek használati értéke elég csekély volt.
Az R/T Challengerekhez alapból a 335 lóerős, 383 köbinches motor járt. Viszont rendelhető volt hozzá két 440-es blokk is. A 440 Magnum, 375 lóerővel, és a három karburátoros Six Pack 390 lovat tartogatott (2035 vásárló választotta). A toplista csúcsát a 426-os Hemi jelentette, melyet összesen három és félszáz ember vásárolt meg, 1128$ felárért. A HEMI-hez és a 440-esekhez alapból a magas teljesítményhez tervezett "TorqueFlite" nevű automata váltót építették be, de akik igazán nyers autóvezetési élményt akartak megtapasztalni, azok számára rendelhető volt a négy sebességes Hurst manuális váltó. Az összes R/T változatba sportfutóművet szereltek, a 440-esekhez és a HEMI-hez 15 inch-es sportgumik is jártak, és elérhetőek voltak olyan extrák, mint a szervokormány és a tárcsafékek az első kerekekhez. Az R/T-hez továbbá alapfelszereltség volt a két nyílással rendelkező motorháztető, de ezekből a nyílásokból nem jutott levegő közvetlenül a légszűrőbe, valójában csak sportosság érzetét növelte. Azonban 97 dollárért igazán vérpezsdítő kiegészítőhöz lehetett hozzájutni, melynek gyakorlati haszna is volt a vizualitás mellett: a shaker-hez, amely a motor légszűrőjére volt építve, és kilátszott a motorháztetőn lévő lyukon. A nevét arról kapta, hogy együtt mozgott a motorral gázadáskor.”
Forrás: wikipédia
A mai Hot Wheels darabunk tehát a híres Chrysler autógyár 1970-es autója, a
Dodge Hemi Challenger
Ezt a Hot Wheels dizájnt ugyanaz a Phil Riehlman tervezte, aki a 69’-es Chevelle esetében is olyan remek munkát végzett. (Érdekesség, hogy bár a Challenger 1970-es változata 4 féle motorháztetővel jött ki, a HW csak és kizárólag a Shakerrel felszerelt verziót modellezte le.)
A Muscle Mania idei sorozatában egyébként a következő kocsikat lehet megkaparintani:
Toy # | Col.# | Model Name | Series | Series # | |
FJX73 FKB48 | 188 - | Muscle Mania | 1/10 | ||
FJX74 | 168 | Muscle Mania | 2/10 | ||
FJX75 | 066 | Muscle Mania | 3/10 | ||
FJX76 FKB06 | 042 143 | Muscle Mania | 4/10 | ||
FJX77 | 116 | Muscle Mania | 5/10 | ||
FJX78 | 092 |