Sziasztok!
A múltkor a Hot Wheels alapításának 50. évfordulójára kibocsátott ZAMAC széria egyik autóját néztük meg, most viszont egy kicsit elhagyjuk az izomautók világát, és bekukkantunk a szupersportkocsik közé.
A mai darab a
'17 Pagani Huayra Roadster
Lássuk a kocsi történetét a wikipédiáról.
A Pagani Huayra (olasz kiejtése: wai̯ra) egy Pagani által gyártott olasz középmotoros sportkocsi. A vállalat korábbi szupersportkocsija a Zonda volt, 850.000 eurós alapárral rendelkezett. A Pagani Huayra 2011. január 25-én online sajtóközleményben több képen is megjelent, míg a hivatalos bemutatóra a Genfi Autószalonon került sor márciusban.
A neve Huayra-tata , ami egy dél-amerikai törzs, a Quechua törzs szélistene. A Huayra-t a Top Gear magazin a 2012-es év sportkocsijának választotta, és nagyon pozitív értékelést kapott, amikor Richard Hammond tesztelte a Top Gear-ben.
2015 február 11-én jelentették, hogy a Pagani Huayra összes darabja elkelt, ugyanis a Mercedes AMG-vel való megállapodás értelmében csak 100 db motort kaptak. A Mercedes-Benz AMG részlege biztosította a kézzel épített Huayra motorját. A 6 literes, ikerturbós, V12-es motort külön a Pagani kérésére tervezték, hogy csökkentse a turbó késést és javítsa a reakciót, egy másik hűtőrendszer konfigurációval és újra beprogramozott ECU beállításokkal. A 720 lóerős motor végsebessége 383 km/h, 0-100km/h-ra 2,8 mp alatt gyorsul fel.
még több technikai részlet a motorról: itt
Két év fejlesztés után a Huayra Roadster hivatalosan is bemutatkozott a 2017-es Genfi Autószalonon.
A kocsi megjelenése jelentősen megváltozott, a legnyilvánvalóbb a nyílt teteje (tehát a Roadster jelleg). A jármű ezen része is kulcsfontosságú elem. A hátsó kialakítás is más, új szemhéjszerű rögzített szárnyakkal, amelyek vonalvezetése tovább folytatódik és végül a hátsó lámpákban végződik. A hátsó motorburkolatnak is van egy új alakja, amely alkalmazkodik a roadster alakhoz, és most már van szellőzője is, a hatékony hűtésre. A kerekek egyediek és kifejezetten az autó számára készültek. A kocsiban hagyományos ajtók vannak a coupé Gull nyitható szárnyú ajtói helyett, mivel azokat lehetetlen lenne egy nyitott tetejű autóra illeszteni.
A jármű ugyanazt az iker-turbó M158 V12 motort használja, mint a coupé, de most összesen 764 PS (562 kW; 754 LE) 6200 fordulat / perc és 1000 N⋅m (740 lb⋅ft) nyomaték 2400 fordulat / perc mellett. Mindez a teljesítmény a hátsó kerekeken keresztül egy teljesen új 7-fokozatú sebességváltó révén, amit az Xtrac gyártott. A Bosch is hozzájárult a gépkocsi építéséhez, az autó az ECU rendszert használja. A súly most 70 kg-mal könnyebb, összesen 1.280 kg (2.820 lb), így a roadster könnyebb, mint a coupé változata. Ebből is csak 100db-ot gyártottak, és már mindet értékesítették. A gumiabroncs-beszállító a Pirelli , P-Zero gumiabroncsokkal.
forrás: wikipédia
Mivel a roadster változatból eddig csak két HW megjelenés volt, nézzük meg a coupé verziókat először.
![]() | ||||
2013 -City Rides - Street Power_Grey |
![]() | |||
2013- City Rides - Street Power - Red |
![]() |
2014 -HW Workshop - All Stars green |
![]() |
2015 -HW Exotics 5-Pack |
![]() | |||
2016 -HW Exotics 5-Pack |
A bejegyzés trackback címe:
https://forrokerekek.blog.hu/api/trackback/id/tr3314155141
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.